Adventi túra két kilátóval (Makovecz Imre-kilátó és Kaán Károly-kilátó)

Vasárnap reggel, mikor elindultunk otthonról, nem is gondoltuk volna, hogy ekkora hó lesz a Szépjuhásznénál. Mire odaértünk, már javában gyülekeztek a futó csoportok, a kirándulók. Mi is megismerkedtünk a túratársainkkal. Ezúttal is velem tartott Bálint, a 7 éves kisiskolás fiam, akivel már az előző napokban készültünk a túrára. Már most sokat tud az erdőről.
Mielőtt elindultunk, szokás szerint betájoltuk a térképünket, a gyerekek pedig kaptak egy játékos feladatot.
A hó alatt keressenek hársfa leveleket. Jellegzetes szív alakját hamar megtalálták.
A zöld körséta úton indultunk, a kilátóhoz pedig a sárga háromszög vezetett fel.
A Makovecz Imre- kilátót szépen felújították 2018-ban, de csúszott nagyon a lépcső, így óvatosan mentünk fel. A tetejéről pedig gyönyörű panoráma fogadott, a környező hegyek havas csúcsaival.
Mikor leértünk a kereszteződésbe, eldöntöttük, hogy az eredeti tervnél maradva, felmegyünk a Kaán Károly-kilátóhoz is. Tudtam, hogy a kilátótól lefelé meredek lesz az út, és most volt velünk hordozós baba is, de szerencsére volt nálam túrabot, így a nehezebb szakaszoknál arra támaszkodtunk.
Útközben felfelé a sárga sáv jelzésen találkoztunk hóemberekkel, a fákon fagyönggyel, megnéztük közelről milyen a hárshegyi homokkő. Elmentünk a Bátori-barlang mellett is, ahova benézve melegebb jött ki, mint ami kint volt.
A Kaán Károly-kilátóhoz felérve viszont hatalmas szél várt minket, így sokat nem is időztünk fent.
Lefelé pedig nem is volt nehéz szakasz, hiszen a 3 és fél éves Petike úgy szaladt, hogy a felfelé jövő turisták csak nézték hogy milyen bátor.
Nagyobb kihívás volt a mellettem lévő Bálintot hallgatni, hogy éhes. Nem is csodálkoztam rajta, mert a reggeli készülődésnél magának szinte csak csokoládét pakolt. Viszont ezekszerint a mikulás csomagját jól beosztotta, ha még maradt benne. 😊
Fél 1-re értünk a Szépjuhászné büféhez, ahol finom levest választottunk. Mi beültünk még melegedni a kandalló mellé. Hazafelé pedig magunkkal vittük a havas táj szépségét.
Ha Ti is szeretnétek velünk tartani, figyeljétek az oldalt, januárban is lesz vezetett túránk.